About

Hi, I’m Wolfgang

Sound Designer from Graz, Austria

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Audio post production is not only about the aesthetic quality of sound but also about telling a story to the subconcious and elevating script and visuals. Show, don’t tell is essential for creating great film sound design. Some of my favorite movies are A Clockwork Orange, Scott Pilgrim vs. the World, Pulp Fiction and 99 francs.

In video games there is a third layer, providing feedback and information to the player, as I explored in my master thesis Changing the Difficulty of Video Games through Sound Design. My front-runner video games include Dark Souls, Persona 5, CS:GO and indies like Binding of Isaac, The Stanley Parable and Undertale.

Due to my scientific background as an audio engineer I combine a technical approach to sound with the creative nature of design. When encountering new tools, I adapt and learn quickly. I’m good at working in teams as well as independently or remotely.

Some Skills

  • Nuendo, Pro Tools, Reaper
  • Pure Data, SuperCollider
  • Basics in Wwise and FMOD
  • Unity (C#), Processing (Java), Matlab
  • Adobe Premiere Pro
  • Piano/keyboard, guitar, electric bass
  • English, German, un ceste de français

Hallo, ich bin Wolfgang

Sound Designer aus Graz, Österreich

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Bei der Postproduktion geht es nicht nur um die ästhetische Qualität des Tons, sondern auch darum dem Unterbewussten eine Geschichte zu erzählen und dadurch Skript und alles Sichtbare anzuheben. Zeigen, nicht erzählen ist essentiell bei der Erstellung von großartigem Film Sound Design. Einige meiner Lieblingsfilme sind Uhrwerk Orange, Scott Pilgrim gegen die Welt, Pulp Fiction und 39,90.

Bei Videospielen gibt es eine dritte Ebene, das Bereitstellen von Rückmeldungen und Informationen für den Spieler, wie ich in meiner Masterarbeit Ändern des Schwierigkeitsgrades von Videospielen durch Sound Design untersucht habe. Meine Favoriten unter den Videospielen sind Dark Souls, Persona 5, CS:GO und Indies wie Binding of Isaac, The Stanley Parable und Undertale.

Durch meinen wissenschaftlichen Hintergrund als Toningenieur kombiniere ich einen technischen Ansatz zu Ton mit der kreativen Natur des Design. Wenn ich mit neuen Werkzeugen in Berührung komme, bin ich in der Lage sie mir schnell zu eigen zu machen. Ich arbeite gut sowohl in Teams als auch eigenständig oder aus der Ferne.

Einige Fähigkeiten

  • Nuendo, Pro Tools, Reaper
  • Pure Data, SuperCollider
  • Grundwissen in Wwise und FMOD
  • Unity (C#), Processing (Java), Matlab
  • Adobe Premiere Pro
  • Piano/Keyboard, Gitarre, E-Bass
  • Deutsch, Englisch, un ceste de français