Game Input Sonification

Download Documentation (Deutsch) & script:

https://drive.google.com/open?id=13MRFkYW27e_VFRLhaAw3FA6xgnkrozab

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January 2019

This is a Supercollider script (audio programming language), that evaluates data from a keylogger and creates a short audio file. Through listening to the audio file the performance of video game players can quickly be evaluated. The script is written to evaluate the use of abilities in Blizzard’s MOBA “Heroes of the Storm”. With the audio files one could, among other factors, conclude which abilities the player uses and how often (pitch and frequentness), maybe in a specific order (melody), if a player died often (long pauses), etc. The concept could be adapted for  behavioral research and play-testing of other games.


Dies ist ein Supercollider Skript (Audioprogrammiersprache) welches Daten eines Keyloggers evaluiert und daraus eine kurze Audiodatei erstellt. Durch Anhören dieser kann das Verhalten beim Spielen von Videospielen rasch analysiert werden. Das Skript wurde zur Evaluierung der Benutzung von Fähigkeiten in Blizzards MOBA “Heroes of the storm” geschrieben. Durch die Audiodatei kann unter anderem erkannt werden welche Fähigkeiten der Spieler benutzt und wie oft (Tonhöhe und Häufigkeit), ob sie eventuell regelmäßig in einer bestimmten Reihenfolge eingesetzt werden (Melodie), ob der Spieler oft stirbt (lange Pausen), usw. Das Konzept könnte auch zur Verhaltensforschung und in der Testphase andere Spiele adaptiert werden.